2017-06-13

Zasady naboru

Tu znajdziesz System Naboru Elektronicznego dla kandydatów:

 

https://nabor.pcss.pl/lowicz/

 

  • Spośród wszystkich oferowanych oddziałów kandydat wybiera oddziały, w których chciałby podjąć naukę tworząc tzw. listę preferencji. Kandydat może wybrać dowolną liczbę oddziałów ramach trzech szkół.
  • Następnie kandydat wypełnia wniosek o przyjęcie do szkoły pierwszego wyboru.
  • Po utworzeniu listy preferencji oraz wypełnieniu wniosku automatycznie zostaje wygenerowany, identyfikator kandydata oraz PIN, dzięki którym loguje się w systemie. Dane te będą przypisane do wniosku.
  • Kandydat drukuje wniosek  - podpisany przez siebie oraz rodzica zanosi do szkoły pierwszego wyboru.
  • Szkoły podstawowe nie otrzymują loginów i haseł dostępu do systemu. Uzupełnienie danych kandydata o oceny ze świadectwa oraz wyniki z egzaminu dokonuje szkoła pierwszego wyboru na podstawie dostarczonej kopii świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty oraz ewentualnych innych dokumentów.
  • Kandydat, który nie dostarczy wymaganych dokumentów do szkoły pierwszego wyboru nie bierze udziału w rekrutacji.
  • Po dostarczeniu dokumentów do szkoły pierwszego wyboru szkoła ta zatwierdza ucznia do udziału w rekrutacji; w przypadku zmiany szkoły pierwszego wyboru należy zgłosić się do tej szkoły w celu anulowania wniosku.
  • W celu sprawnej i terminowej rekrutacji na stronie kandydata zamieszczane będą terminy poszczególnych etapów rekrutacji.
  • W przypadku pytań lub problemów z wypełnieniem wniosku kandydat/rodzic zgłasza się do szkoły pierwszego wyboru.

 

 

Opis każdego z kierunków nauczania dostępny jest pod adresem

 

http://www.zsp2lowicz.pl/kierunki-nauczania.html

 

 

 

 

Lp.

Typ szkoły

Symbol oddziału

Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania /profil/ zawód

Języki obce

Przedmioty uwzględniane w procesie rekrutacji

1.

Technikum nr 2

TIN

matematyka/

technik informatyk

język angielski, język niemiecki

język polski, matematyka,

fizyka, język angielski

TPR

matematyka/

technik informatyk

język angielski, język niemiecki

język polski, matematyka,

fizyka, język angielski

TL

język angielski/

technik logistyk

język angielski, język niemiecki

język polski, matematyka,

geografia, język angielski

TMRiA

matematyka/

technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki

język angielski, język niemiecki

język polski, matematyka,

 fizyka, język angielski

TŻiUG

język angielski/

technik żywienia

i usług gastronomicznych

język angielski, język niemiecki

język polski, matematyka,

biologa, język angielski

TTŻ

język angielski/

technik technologii żywności

język angielski, język niemiecki

język polski, matematyka,

chemia, język angielski

TAG

matematyka/

technik agrobiznesu

język angielski, język niemiecki

język polski, matematyka, 

biologia, język angielski

2.

Branżowa Szkoła

I Stopnia nr 2

 

BS I  st.

 

 

- / mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych

język angielski

język polski, matematyka,

informatyka, język angielski

 

 

 

Harmonogram rekrutacji

 

W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2021/2022

do publicznych szkół ponadpodstawowych określa się następujące terminy:

 

Lp.

 

Rodzaj czynności

 

Postępowanie rekrutacyjne

Postępowanie uzupełniające

1.

 

Składanie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna)(w przypadku prowadzenia naboru w formie elektronicznej wniosek składa się tylko do szkoły pierwszego wyboru) wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów rekrutacyjnych; w naborze elektronicznym kandydat wybiera dowolną liczbę oddziałów z trzech szkół ponadpodstawowych, do których chciałby być przyjęty, układając je w formie listy preferencji, rozpoczynając od oddziału, do którego chciałby być przyjęty w pierwszej kolejności (klasy z tej samej szkoły muszą być umieszczane obok siebie na liście).

 

17 maja 2021r.

-

21 czerwca 2021 r.

do godz. 15:00

3 sierpnia 2021 r.

-

5 sierpnia 2021 r.

2.

 

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej (w przypadku prowadzenia naboru w formie elektronicznej wniosek uzupełnia się tylko w szkole pierwszego wyboru) o:

- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,

- zaświadczenie OKE o wyniku egzaminu ósmoklasisty, 2 zdjęcia, oświadczenie religia/etyka, WDŻ, klauzulę RODO, kartę zdrowia ucznia,

 

 

 

 

 

 

25 czerwca 2021 r.

-

14 lipca 2021 r.

do godz. 15:00

 

 

 

 

 

 

-

3.

 

Możliwość dokonania zmian szkół i oddziałów na liście preferencji kandydata (wymaga odblokowania konta w szkole pierwszego wyboru i ponownego złożenia wniosku)

 

25 czerwca 2021 r.

-

14 lipca 2021 r.

do godz. 15:00

 

 

 

-

4.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków i dokumentów o których mowa w punkcie 1 i 2 oraz wystąpienie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej o dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w procesie naboru

na bieżąco do dnia

14 lipca 2021 r.

 

 

 

5 sierpnia 2021 r.

5.

Wywieszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

22 lipca2021 r.

 

16 sierpnia 2021 r.

6.

Wydawanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodoweskierowania na badania lekarskie

 

17 maja 2021 r.

-

26 lipca 2021 r.

 

 

 

3 sierpnia 2021 r.

-

13 sierpnia 2021 r.

 

 

7.

Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły ponadpodstawowej w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia OKE o wynikach egzaminu ósmoklasisty, a także zaświadczenia zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu**

 

23 lipca 2021 r.

-

30 lipca 2021 r.

godz. 15:00

 

 

17 sierpnia 2021 r.

-

20 sierpnia 2021 r.

 

8.

Wywieszenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

 

2 sierpnia 2021 r.

do godz. 14:00

 

23 sierpnia 2021 r.

 

 

**W przypadku braku możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły w terminie do 30 lipca 2021 r. do godz. 15.00 w postępowaniu rekrutacyjnym albo do 20 sierpnia 2021 r. do godz. 15 w postepowaniu uzupełniającym, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu. Informację składa się w postaci papierowej lub elektronicznej. Zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której uczeń został przyjęty, nie później niż do dnia 24 września 2020 r.

 

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek
o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki mogą być przesyłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej – e-mail: blich@zsp2lowicz.pl

 

 

W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zapoznanie się rodziców
i uczniów z wynikami postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów (zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych) będzie odbywać się za pomocą strony internetowej szkoły – www.zsp2lowicz.pl

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..